Aναζήτηση











{July 31, 2007}   Γάμος ή σχέση

τώρα τελευταία τυχαίνει να συζητάω αρκετά το θέμα των διαφορών του γάμου με μιας σοβαρής σχέσης,

για μένα η διαφορά είναι

1. κοινωνικά πρότυπα (ε ως κοινωνιολόγος άλλωστε)

δηλαδή έχει εξισωθεί ο γάμος με την οικογένεια, την επισημοποίηση της σχέσης στο κοινωνικό κυρίως περιβάλλον. άλλη βαρύτητα έχει να λές ο/η συζυγός μου και άλλο το αγόρι μου/κορίτσι μου…

2. αν διαφοροποιούνται και ως προς την συμβίωση οι παραπάνω όροι τότε είναι περισσότερο αισθητή η διαφορά

δηλ. αν κάποιος/α θεωρεί ότι μόνο αν παντρευτεί κάποιον/α θα συγκατοικήσει: άλλο ο καθένας να ζει στο σπίτι του ξεχωριστά και άλλο να συζούν σε ένα σπίτι, χρειάζονται υποχωρήσεις, καθημερινότητα.. 

αλλά από την άλλη ξέρεις ότι δεν είσαι μόνος/η ξέρεις ότι θα βρεις κάποιον όταν γυρίσεις σπίτι, ότι θα μιλήσεις σε κάποιον, θα σε ακούσει (αν και δεν γίνεται πάντα αυτό)

αν χρειαστείς κάτι , μοιράζεσαι τα του σπιτιού..

σε περίπτωση που δεν τα παρέχουν οι γονείς..

 αλλά εκτος από αυτά

εμείς οι ίδιοι το βλέπουμε διαφορετικά και για αυτό το έκανα τόσο μεγάλο θέμα

αισθανόμαστε ότι είτε μπορούμε να φύγουμε πιο εύκολα ειτε ότι έχεις περισσότερες ελευθερίας…

ίσως με το γάμο να το βλέπουν αρνητικά οι περισσότεροι λόγω της αιώνιας συμβίωσης

θέλω να πιστεύω ότι δεν παντρεύεται ο κόσμος για να χωρίσει σε ένα χρόνο…

η συνέχεια αύριο είναι νανι time!!!!!!! 

Advertisements


“θέλω να πιστεύω ότι δεν παντρεύεται ο κόσμος για να χωρίσει σε ένα χρόνο…”

eite to pisteueis eite oxi… en eth 2007 gia ka8e 3 gamous exoume 5 diazigia [psahnw na brw to statistiko]…ipologise pleon k oti exoume k edo stin ellada tous gamous express [nea moda]—> simera pantreuomai se 3 mines xwrizw!!! :-
)
comment sto post genikotera later …giati 8elei k kapoia filosofia kai poiitiki siggrafi to 8ema 🙂

kalimeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 🙂



optasia says:

καλησπέρα και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ

τα στατιστικά νούμερα από μόνα τους δεν λένε κάτι!και για μόνο μια χρονια
δηλαδή αν το 2003 ήταν μικρό το ποσοστό το 04 μεγάλο και το 05 πάλι μικρό ποσοστό, ε τότε δεν θα αποτελέσουν δείκτες τα αποτελέσματα!

παράλληλα θα πρέπει να δουμε γιατί χωρίζουν
και για να το πάρουμε από την αρχή καλύτερα γιατί παντρεύονται και μετά τι άλλαξε..

πιστεύω ότι πατρεύονται
1. για συνέχεια του “είδους μας” ε να στερήσουμε το κόσμο από άτομα σαν και εμάς
2. μονιμοποιήση της σχέσης, να κρατήσουμε τον συντροφό μας μην μας φύγει και πάει πουθενά πιο κάτω……
3. οικονομικούς λόγους
α. αλλοδαπές που ψάχνουν έλληνες να παντρευτούν ειδικά σε επαρχία
αν και αυτό θα άλλαξει σε λίγο καιρό γιατί οι χώρες προέλευσής τους έχουν μεγάλο αριθμό ανάπτυξης
β και καλά μοιράζονται τα έξοδα αλλά προστέθονται άλλα μετα…
γ.βέβαια και προικοθηρισμός είτε γυναικείος είτε αντρικός!

συνέχεια αργότερα



GEIAAAAAAAAA

loipon… exoume k leme [etsi gia arxi]

πιστεύEIΣ ότι πατρεύονται
1. για συνέχεια του “είδους μας” ε να στερήσουμε το κόσμο από άτομα σαν και εμάς
2. μονιμοποιήση της σχέσης, να κρατήσουμε τον συντροφό μας μην μας φύγει και πάει πουθενά πιο κάτω……

kai lew egw twra o “karasintirikos” me tin bretaniki paidia:

1)h sunexeia tou eidous mas mporei an ginei kai xwris gamo…kai min akousw tpt gia anagnorisi paidiou k pos 8a graftei sxoli…ayta anikous stin ellada tou 30-40
2) afou pantreuonte gia na min min tous fygoun oi suntrofoi…giati xwrizoun?

oso gia to no3…ki o ellinas antras thn psahnei pia tin “allodapiA” na tin pantreuti..[tous logous den tous 3erw analitika] alla kati akousa eidika -gia eparxia- opou xoria oloklira pane se kati rosooukranomoldavies kai briskoun sintrofous/sizigous….giristike kai tainia-ntokimanter epi tou 8ematos nomizw gia kapoio xwrio Zaxaro stnh hleia… nomizw…diorthosteme an kanw la8os 🙂



optasia says:

γεια και πάλι

1.ναι δεν λέω μπορει να συνεχιστεί το “ειδός” και χωρίς γάμο, άλλα στην ελλαδα ζούμε όχι στην Αγγλία ύπαρχουν κάποια ταμπού ακόμα καλώς ή κακώς και αναφέρομαι και στην αθήνα παρόλο που είναι πόλη. γνωρίζεις πολλά άτομα που έχουν παιδιά χωρίς γάμο, εγω προσωπικά κανένα.Αλλά γνωρίζω αρκετές περιπτώσεις που επειδή η κοπέλα έμεινε έγκυος παντρευτήκαν..
ενώ δεν το είχαν σκοπό!
2.καταρχήν για μένα είναι τελείος κουτός λόγος αν μην τι άλλο να παντρεύεσαι για να κρατήσεις τον άλλον!είμαι αρκετά υπερ της φράσης: άσε τον άλλον να φύγει, αν φύγει και δεν ξαναγυρίσει δεν τον είχες ποτέ ενώ αν φύγει και ξαναγυρίσει θα σε αγαπάει για πάντα….
και αν είναι μόνο αυτός ο λόγος είναι χαζός γιατί δεν μπορεί να κρατηθεί ένας γάμος από επιπολαιότητες!

δηλάδη δεν είναι μόνο αυτό είναι πολλά! αυτό αν θες είναι το κερασάκι στην τούρτα!γιατί σίγουρα μπορεί κάποια κοπέλα/αγόρι να τα φτιάξει με κάποιον/α και να θέλει να το κρατήσει για εκείνη την περίοδο που βιώνει την σχέση αλλά αυτο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα τον/την παντρευτεί για να μείνει για πάντα κοντά του/της. άλλωστε άλλο να το σκεφτείς, ίσως εύκολα το λέμε αλλά δυσκόλα περνάμε στο επόμενο βήμα που λέγεται γάμος (καλά δεν είναι και τόσο δύσκολο..)

ο γάμος για μένα είναι μια τελετουργία που προϋποθέτει καταρχήν αμφίδρομα συναισθήματα, και σίγουρα παίζει ρόλο οι διαθέσεις… διάρκεια, πίστη, αγάπη, και που σίγουρα έχει αληθινό ενδιαφέρον ο ένας για τον άλλον.

άσε μην σχολιάσω την τελετουργία αυτήν καθεαυτήν!
τι να πω ότι οι εκκλησίες (όχι όλες)λειτουργούν ως επιχειρήσεις…
εντομεταξύ οι παππάδες πληρώνονται και ως δημοσίοι υπάλληλοι…
εντομεταξύ για να γίνει κάποιος παππάς δεν νομίζω ότι χρείαζεται κάποιο πτυχίο ή οτιδήποτε άλλο προσόν. και η δικαιολογία ότι είναι ιερέας και ότι προάγει το έργο του θεού! κάτι που δεν παίζει, δημόσιος υπάλληλος είναι (με λίγες εξαιρέσεις) και υπάρχει ιεραρχία (κάτι σε προαγωγές ο προϊστάμενος του παππά είναι ο διάκονος ή μάλλον το ανάποδο!)άλλα να μην το θίξω καθότι είναι αλλουνού παππά ευαγγέλιο αυτό, όπως λέει ο λαος!!!!

επίσης
για το 2ο μπορεί να υποθέί άνετα ότι έγινε λάθος, πως έγιναν οι βομβαρδισμοί σε χώρα των Βαλκανίων πριν κάποια χρόνια κατά λάθος καλέ…
ε τώρα και συ… δεν μπορούν δύο άνθρωποι να κάνουν ένα μικρό λαθάκι ως προς την επιλογή του συντρόφου τους, εδώ όλοκληρες πολιτείες και κάνουν λάθος με τεράστια τεχνολογική και εξελιγμένη υποστήριξη..

αυτά για σήμερα..



kalimeraaaaaaaaaaaaa

egw den diafwnw oti stin ellada zoume..alla den mporei an to pezoume tin mia proodeutikoi kai tin alli -opou den mas sumferei- sintirikoi…i3is kai afi3is koinos…giauto kai sixna lew oti “edw sto ellanta” giasti tetoies sumperifores mono sto ougkanta blepeis…ki oxi tpt allo exoume pa8ei kai krisi simperiforas me ola ayta ta allprosala ws ton proodeutismo opou mas boleuei k ton sintirismo opou DEN mas boleuei…

[PS eleipa xtes to bradoxaraugo3imeroma -pws ki etsi e?- kai den prolaba na postarw kati tis se sxesi me to arxiko sou post…epifilasomai na epanel8w lian sintomos] 🙂

ps2 den 8elw na se melagxolisw alla eipan oti to s/k 8a pesoun broxes :-p



optasia says:

hi!!!

εννοείτε ότι περιμένω στατιστικά, έγκυρες πηγές! έτσι θα μπορούμε να μιλάμε και από άλλη βάση… και δεν θα κάνουμε εικασίες

άλλα σε παρακαλώ διευκρίνησε τι γράφεις, ποια είναι η προοδευτική συμπεριφορά
και αν θες την γνώμη μου δεν είναι κακό να θέλει να παντρευτεί κάποιος για να μεγαλώσει το παιδί του υπό τα παραδοσιακά πρότυπα

γιατί είναι σαφές ότι ένα παιδί χρειάζεται έναν μπαμπά και μια μαμά και καλύτερα να έχουν συνδεθεί εις γάμο κοινωνία.. όχι απαραίτητο θρησκευτικό αλλά τουλάχιστον πολιτικό!

πρέπει να δηλώνεται μια επισημότητα κατά την γνώμη μου! έστω και απο νομικής άποψης, να μπορεί να στηρίξει ο καθένας τον άλλον ως “συγγενής” πρώτου βαθμού (τώρα δεν θυμάμαι την νομική ορολογία ακριβώς)
δεν είναι μόνο θέμα προοδευτικού αλλά και καθημερινής πρακτικής
αν κάποιος έχει αποφασίσει για τον συντροφό “της ζωής του” γιατί να μην προχωρήσει και γιατί να το ψάξει τόσο πολύ πια,
δεν χρειάζεται να ψειρίζουμε καταστάσεις γιατί στάνταρ στο τέλος με το παραμικρό που γίνεται θα φεύγουμε
από την άλλη όμως έχουμε και την επιλογή, όταν κάποιος δεν ανταποκρίνεται σε κάποια βασικά να φεύγουμε έστω και αργά

έχεις σκεφτεί ποτέ ότι μια σημαντική διαφορά του σήμερα από το χθες είναι η ισότητα και η σαφώς μεγαλύτερη ελευθερία των γυναικών..
θα τολμούσε ακόμα το 1990 να χωρίσει χωρίς να της βγάλουν “κουδούνια”
και μην πω πάλι και στην Αθήνα
άλλωστε οι περισσότεροι από χωριά έχουν έρθει και ο κοινωνικός τους κύκλος περιλαμβάνει και το χωριό.. τι θα πει ο κόσμος…

υ.γ.
κάθε φορά που γράφω για αυτό το θέμα μου ρχεται νύστα…
πάω για νανι τώρα άλλη ώρα η συνέχεια επί της οθόνης του pc!



epeidi akoma den mpika spiti …kai epidi DEN prokite na katsw spiti (periergo e?:-p)…kai epidi exei psomi to 8ema…h sunexeia prosexos…

omos milaw genika gia proodeutismo [poios elinas paradexete oti einai sintirikos?) gia sintiritismo…mas boleuei na leme oti eimaste EURO stis antilispeis alla se epimerous katastseis na to pezoume paliwn arxwn…

allo…den eipa einai kakos o gamos…oyte eimai enanttion…apla to blepw apo poli diaforetiki skopia to 8ema opos 3ereis…

kai kati akoma gia tin a8ina…safos oi perisoteroi apo xwria erxonte alla otan erxonte DEN fernoun eukola tis pepi8iseis/sini8ies tous edw [toulaxiston den tis ekdilonoun kian tis ekdilonoun to kanoun stin arxi)…h a8ina tous katapini kai tous prosarmozei sta dika tis metra k sta8ma…to blepeis ki esy allwste guro sou!! eukolo na katalabeis ti ennow :-)…

ayta kai efyga gia ntouzaki kai dromo…an den ta poume kalo p/s/k kai omorfa na to peraseis [katepektasi na to perasoume genikos]…:-)



optasia says:

μιας και μαζεύτηκα νωρίς και για να μην ξεφύγουμε για άλλη μια φόρα
επισημάνω ότι το θέμα μας είναι γάμος ή σοβαρή σχέση

και κατά την γνώμη μου δεν είναι τόσο ουσιαστικό να κολλήσουμε σε ετικέτες του τύπου προοδευτικός συντηρητικός!

άλλωστε το θέμα για μένα είναι ο γάμος αύτος καθεαυτός!
επειδή τυγχάνει να το συζητάω πολύ τώρα τελευταία
αρχίζω και αναρωτιέμαι (είναι μάλλον της ηλικίας των συνομήλικων μου φυσικά, όχι της δικιάς μου!!!):
πότε και γιατί κάποιος περνάει από το βήμα σοβαρή σχέση στο γάμο;
και εν τέλη, τι διαφορές εμείς οι ίδιοι αισθανόμαστε ανάμεσα στα δύο;
έχω ακούσει πολλές φορές (κοπέλες κυρίως) να λένε ότι η σχέση τους την θεωρούν αρκετά σοβαρή, δεν θέλουν να παντρευτούν όχι γιατί δεν θέλουν τον συγκεκριμένο σύντροφο αλλά επειδή δεν τους αρέσει το όλο πανηγύρι!!!και ότι από την στιγμή που είναι με κάποιον είναι ο άντρας τους!!! (άσχετο αν σε δύο χρόνια χωρίσουν ή μήπως δεν είναι άσχετο;)

και κοίταξε
λογικό να είμαστε προοδευτικοί στο θέμα των σχέσεων σε σχέση με το παρελθόν που επιδεικνυόταν το σεντόνι της πρώτης νύχτας για ευνόητους λόγους…
εννοείται ότι υπάρχουν κάποια όρια στις λέξεις προοδευτικός και συντηριτισμός δεν πρέπει να αναιρέσουμε κάποιο από τα δύο! αλλάζουν οι συνθήκες, εμείς οι ίδιοι, οι σχέσεις μας. τώρα το πόσο έτοιμοι είμαστε για αυτές τις αλλάγες… δεν ξέρω αλλά μάλλον δεν θέλει και τόσο πολύ ανάλυση πια!
ο χρόνος άλλωστε είναι και ο κατάλληλος σύμβούλος!!!

και να σε ρωτήσω και κάτι άλλο
θεωρείς φυσιολογικό να μένει το “παιδί” (=25χρονος μέχρι και άνω των 30) με τους γονείς του ή να το συντηρούν αυτοί; και να φεύγουν από το σπίτι τους μόνο όταν παντρευτούν!(και γονείς και “παιδια” το θεωρουν σχεδόν πάντα ότι το “παιδίιιι” θα φύγει μόνο όταν θα παντρευτεί! και μόνο τότε) και πιστεύω ότι κυρίως είναι βόλεμα και όχι τόσο συναισθηματικοί ή οικονομικοί λόγοι που αποτελούν συνήθως ΄τις πρώτες δικαιολογίες!

επειδή πάλι νύσταξα

η συνέχεια προσεχώς!!



…to bolema pou grafeis sto telos, kata 95% sindeete me tous oikonomikous logous pou apoklieis…[aplo to paradeigma: to idio einai na bgazeis p.x. 1000 europoula kai ta misa na pigenoun sto noiki k to idio na meneis stin partiki estia k na sou menei olo to poso stin tsepoula?] 😉



forgotten: polles kalimeres 😉



optasia says:

καλημέρα!

ίσως να χεις δίκιο!μετά από μπυρές δεν λειτουργώ 100% 🙂

αλλά θα διαφωνίσω με το ποσοστό!
αυτό που προσπάθησα να πω χθες ήταν οτι προβάλλεται συνήθως οι οικονομικοί λόγοι ενω στην πραγματικότητα είναι συναισθηματικοί και το βόλεμα (εκτός από την οικονομική έννοια) με την έννοια του ετοιμου φαγητού, πλύσιμο ρούχων κτλ κυρίως για άντρες!!!
δύσκολο κάποιος να φύγει από τα χέρια της μαμάς (και δεν βγάζω τον εαυτό μου απέξω..)



…gia to plisimo twn rouxwn uparxoun pia kai ta laundries+oikiakes boi8oi :-p

k den 8a ta xalasoume stin statistiki…arkouse enas genikoteros prosdiorismos (px “h plisopsifia”)…

DAY OFF gia simera oleeeeeeeeeeeeee…apo deytera ta spoudea… ante k kalo mas s/k 🙂



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

et cetera
%d bloggers like this: